Thursday, August 4, 2011

sekejap panas sekejap sejuuukkk...

salam semua ~
hari ni nak cite satu trip yang aku join masa duk USM yang balik kampung lambat daripada orang lain tuuuu....xmau duk bilik sedih2 jadi aku ikut senior2 aku pi main air..hohoho...
main air sangat bessttt....

kami act pergi ke 2 tempat berbeza yang temanya air..mula2 pergi ke Air Panas Ulu Lenggong dan lepas tu air terjun plak..tapi lupe sudah nama tempatnya..

konvoi sebanyak 5 kereta... lupa plak letak penjodoh bilangan..5 buah kereta ye selewat kul 10 @ 11 malam gitu la..sebab senior aku kata, orang mandi kolam air panas waktu malam..baru syok...hoho...ye saya paham...

sesi warming up ngan air panas...xboleh terus terjun lam kolam , takut nanti jantung dan organ2 lain terkejut, hah mau cari penyakit silakan la..jadi kita perlu bergaya ayu celup kaki slow2 main simbah2 air dulu sebelum turun slow2..




antara mereka yang menjayakan trip kali ini..arigato hozaimas..
aku pergi bawak badan goyang tubuh jew..hohoho


berasap weh...nasib baek xhangus..

sekerat jalan mandi, xabis basah lagi dah kiok.. jadi aku simpulkan mandi air panas ni cepat penat, cepat letih dan easily get tired...


makan time...banyak makanan jadi dah xmau mandi baik tolong habiskan
makanan yang ada..tolong jugak tuu...

mandi sambil makan, sambil main jirus2 ngan baldi biru kalau perasan (dibawa khas), main teka teki, main ice breaking, ldk..ye penat mau gelak..


mau mencuba iklan contos tapi guna buah oren..



sampai kat atas pun berasap2 lagi...
dah penat main, masuk bilik yang disewa lam kul 4..badan penat padahal
main air jek pomm...


2nd day..tengah hari bute bergambo..panas weh...

penulis sudah mula tunjuk muka penat...

wauooo bnyk nye family potrait..hoho

2nd destination...jumpe selepas main kompas giler dijalan raya..hohoh sesat weh.. tapi semangat tinggi nak main air terjun, jumpe gak akhirnya..

untuk sampai ke tempat banyak air turun tu ade kawasan yang tiba2 dalam..jadi beware la ye..de sorang akak tu nak lemas.. mula2 jalan leklok je eh tiba2 tudung aku tertarik ke belakang macam zaman kecil gaduh ngan kawan main2 tarik tudung..hoh hampir lemas pom masih mau tampak cantik ye..huhu perlu okeh..

masa on da way balik, kami singgah kedai makan tepi jalan..dan aku mengada2 plak nak masuk toilet..so pe jadi? lepas tu terus xlalu nak makan..minum air pun urut2 tekak takut terkeluar sebab toileeeeetttt die waa xmau bagi bintang langsum pum..

tips: kalau pergi makan kat kedai, jangan masuk toilet sebelum makan,,pas makan baru boleh..okeh..ini untuk elakkan anda pulang dengan perut kosong kelaparan..

pulang ke usm dengan penat teramat..


No comments: