Thursday, December 29, 2011

entri sindiran

enrti ini aku tujukan kepada seorang teman..mungkin yang lain pom boleh.. yang anti ataupun yang obses aku pun boleh.. ( terpesong )..
ok, yang sebenarnya, mohon maaf jika terlebih-lebih dalam memberi nasihat...mungkin buruk kamu itu, yang aku tegur tidak lagi terjadi kepadaku..mohon dijauhkan sejauh-jauhnya... tapi yang terselit di hati semasa menasihati, hanya tidak mahu kawan-kawan baik terpesong jalan..

aku tidak mahu, masa aku bergelak santai, ada kawan yang menangis penyesalan.. tapi aku tahu, dosa sendiri tangung, kubur pun masing-masing, jadi aku capai kata putus, untuk kurangkan menegur secara lisan..mungkin secara halus ataupun sindirin..jadi sendiri mahu ingatlah...

aku tidak juga rajin senang senang pergi menegur kesalahan orang.. ada juga yang bertanya meminta pandangan.. tapi bila nasihat yang baik diabaikan, baik aku berdiam sahaja.. ok?

kepada kawan itu, mungkin anda tidak sedar bahawa aku ini sedang menyindir kamu..bukankah tadi baru aku buat keputusan..? cuma yang termampu mencegahnya dalam hati..

sekali lagi..maaf..


No comments: