Wednesday, December 30, 2009

fatamorgana..


lihat di sana
ada pelangi
kukejar ia hingga ke kaki senja
kutinggalkan bumi yang menangis
aku lupa mentari yang setia

hampa, kecewa
pelangi indah sirna sudah

aku pulang ke pangkuan bumi
yang masih sudi menyambut
mentari masih senyum menyapa

terima kasih
aku akan tetap setia pada kalian

ainin naufal ( penulis oren, melah melia, dia istimewa dan alunan hidup )
25 januari 2007
dipetik dari dear yayah 3...


kehilangan...

waktu kau memerlukan ku,
"tak boleh tolonglah, cuba tanya orang lain..."

waktu kau cuba mencari perhatianku,
"janganlah main-main, saya ada kerja ni..."

waktu kau kebuntuan,
"saya pun tengah pening juga..."

waktu kau sakit,
"saya tak dapat datang, saya ada hal..."

waktu kau tiada lagi disisi,
aku rasa dunia ini tiba-tiba sepi...
hingga kuterfikir, berputarlah kembali waktu lalu...
kehilangan itu membuatku terkilan....

pesanku buat semua,
hargailah dia sebelum kehilangannya....

nurismaliza ismail
aurabutterfly.blogspot.com
dipetik dari dear yayah 3...







No comments: